Agnietės Žukauskaitės sėkmės istorija: niekada nesakyk niekada

„Mokymasis yra kasdienis procesas, nes kiekvieną dieną mes mokomės ir tobulėjam. Mokantis kalbų, neverta tikėti stebuklingais metodais, žadančiais, kad per trumpą laiką puikiai išmoksite užsienio kalbos. Iš savo asmeninės patirties galiu pasakyti, jog reikia įdėti nemažai pastangų ir laiko. Tikrai verta stengtis, nes tai geriausia investicija, nes edukacija ir švietimas bus visuomet aktualus, tiek kasdienių realijų, tiek ilgalaikės perspektyvos kontekste“, – taip teigia KALBA kokybės vadovė ir anglų kalbos dėstytoja Agnietė Žukauskaitė. Ji sutiko su mumis pasidalinti savo patirtimi, sukaupta per 11 metų darbo su studentais, įžvalgomis ir patarimais, į ką svarbu atkreipti dėmesį, renkantis užsienio kalbos kursus.

Darbo paieškos ir antras šansas

Kaip teigia Agnietė, dar studijuodama paskutiniame anglų filologijos studijų kurse Vilniaus universitete nusprendė, kad reikėtų pradėti savo profesinę veiklą. Gavus darbo pasiūlymą dirbti anglų kalbos mokytoja vienoje iš Vilniaus gimnazijų, po pusantrų metų, ji suprato, kad šis darbas yra ne jai. Tada jaunai ir nepatyrusiai anglų kalbos specialistei tuometinis moksleivių požiūris į mokymąsi pasirodė nepriimtinas. Nuolatinės pastangos motyvuoti bei sudominti moksleivius anglų kalba nepasiteisino, o kai kurių patyrusių, ilgametę patirtį turinčių mokytojų požiūris į dar jaunus ir „žalius“ kolegas, galutinai padėjo apsispręsti išbandyti savo jėgas kitoje veiklos srityje.

„Išėjau galvodama, kad aš daugiau nemokysiu ir nedėstysiu anglų kalbos, nes tai ne man, todėl tiesiog ieškojau darbo. Galvojau kardinaliai pakeisti viską, vaikščiojau į darbo pokalbius, ieškojau darbo administravimo ir vadybos srityse, nors tuomet nelabai suvokiau kas tai yra. Nuolat iš potencialių darbdavių sulaukdavau klausimo apie tai, kodėl renkuosi visiškai naują sritį, o ne anglų kalbos dėstymą. Šie nuolatiniai klausimai man sukėlė vidinių atsakymų paiešką ir privertė ieškoti galimybės realizuoti save ten, kur galėčiau panaudoti savo žinias“, – savo darbo paieškas prisimena A. Žukauskaitė.

Viskas pasisuko netikėta linkme, kai Agnietė sutiko savo kurso draugę, kuri tuo metu dirbo anglų kalbos dėstytoja įmonėje KALBA. Būtent jos pozityvus pasakojimas apie šią įmonę ir galimybę mokyti suaugusius žmones anglų kalbos motyvavo pabandyti dar kartą tapti mokytoja.

Pirmoji bandomoji pamoka nebuvo labai sėkminga, nes sutapo su skaudžia netektimi šeimoje, tačiau būsimi vadovai buvo labai supratingi ir empatiški, todėl suteikė antrą šansą išbandyti savo jėgas bei parodyti savo potencialą. Būtent abipusis tikėjimas ir pasitikėjimas padėjo įveikti stresą ir visas abejones. Būtent tai leidžia mūsų istorijos herojei ir dabar labai sėkmingai, aktyviai ir su didele meile darbuotis šioje įmonėje.

Kaip teigia Agnietė, ji galėtų vadovautis posakiu „niekada nesakyk, niekada“. Ji labai ilgą laiką savo gyvenime kartojo, kad niekada nebus mokytoja. Dabar jau 11 metų sėkmingai dirbanti anglų kalbos dėstytoja yra laiminga ir iš savo studentų gauna labai daug teigiamų emocijų, pozityvų grįžtamąjį ryšį ir neįkainojamos gyvenimiškos patirties bei žinių.

„Tikiu, kad pakliuvau į tinkamą vietą, tinkamu laiku ir mūsų edukacinė įmonė KALBA yra kitokia, nei valstybinės mokyklos. Tai ir pakeitė mano požiūrį. Dabar drąsiai galiu teigti, kad aš niekuomet neatsisakysiu mokymo“, – šypsosi Agnietė.

Iššūkiai, siekiant kokybės

Po penkerių metų dėstytojos darbo, Agnietė sulaukė netikėto pasiūlymo – pakeisti motinystės atostogų išėjusią kolegę ir rūpintis mokymų kokybės sritimi. Nuo to laiko tenka dirbti kartu su dėstytojais, ruošiant mokymo medžiagą ir programas, rūpintis jų kvalifikacijos kėlimo ir tobulinimosi mokymais. Padedant kolegei Eglei Kazlauskienei, bendradarbiaujant su pardavimų vadybininkais ir dėstytojais, ji stengiasi užtikrinti mokymų kokybę visuose Lietuvos filialuose. Tuo pačiu metu ji neatsisako anglų kalbos dėstymo.

„Kasdien patiriu be galo daug džiugių akimirkų ir tobulėju ieškodama išeičių iš netikėtų situacijų. Jaučiu, kad aš augu tiek kaip asmenybė, tiek profesine prasme. Kiekvieną dieną eidama į darbą nežinau, ko galiu sulaukti ir tai man patinka, nes kiekviena diena atneša kažką naujo. Iš anksto nežinau kokie potencialūs iššūkiai gali iškilti bendraujant su dėstytojais ir klientais, ką reikės palaikyti ir kam patarti, pasidžiaugti ar paliūdėti drauge. Tai suteikia tokį netikėtumo pojūtį, kuris teikia malonumą ir morališkai duoda labai daug. Kai užsiimi veikla, kurią myli ir kuri tau beprotiškai patinka, tai vidinė motyvacija siekti kokybės savo darbe yra labai natūrali.“, – džiaugiasi Agnietė.

Agnietė tikisi, kad ji nėra tas žmogus įmonėje, kurio reikėtų bijoti. Taip pat tiki, kad vardan, įmonės sėkmės ir aukštų teikiamų paslaugų kokybės standartų, tikrai verta pasistengti, susitelkti ir vieniems kitus palaikyti.

„Dažnai bendrauju su moksleiviais ir jų tėveliais, ieškančiais kokybiškų užsienio kalbų kursų ar korepetavimo paslaugų. Visada jiems patariu aiškiai nusistatyti prioritetus ir investuoti į save ir į savo vaikus. Šiais laikais alternatyvų yra labai daug, o finansiniai resursai yra labai riboti, todėl pasirinkti kur investuoti pinigėlius būna tikrai sudėtinga, nes ir pačių paslaugų teikėjų yra labai daug. Apmaudu, kad labai dažnai pagrindinis kriterijus, kuriuo vadovaujamasi renkantis paslaugų teikėją, yra kaina. Ji tikrai ne visuomet atspindi realią situaciją. Patarčiau atsakingai rinktis ir investuoti į švietimą bei žinias. Tikiu, kad mūsų klientai yra sąmoningi ir investuodami pinigus jie turėtų siekti aukščiausios kokybės, naudos ir efektyvumo“, – teigia KALBA kokybės vadovė.

Užsienio kalbos verta pradėti mokytis jau darželyje

„Manau, kad ugdyti užsienio kalbos įgūdžius reikėtų jau nuo ankstyvojo amžiaus, nes vaikai nuo 3 metukų yra patys imliausi ir imersijos metodo pagalba jie puikiai įsimena naują informaciją. Verbaliniai vaikų gebėjimai ne visada atsiskleidžia taip greitai, kaip tėvams ir mokytojams norėtųsi, nes kai kuriems vaikams reikia laiko. Tačiau visos kaupiamos žinios ir gebėjimai ilgainiui „prasiveržia“ ir vaikas pradeda komunikuoti užsienio kalba. Nuo mokyklinio amžiaus, rekomenduočiau mokytis užsienio kalbų reguliariai. Džiaugiuosi, kad turime klientų, kurie metai iš metų pas mus lanko kursus, važiuoja į vasaros stovyklas ir jų mokymosi rezultatai yra akivaizdūs.

Mokymosi procesas su KALBA mokytojais vyksta labai organiškai ir natūraliai. Vaikų ir paauglių užsienio kalbų kursai vyksta projektinės veiklos pagrindu. Stengiamasi organizuoti veiklas, nepanašias į tradicinės pamokos formatą, kai mokiniai sėdi atsivertę vadovėlius ir atlieka mokytojo užduotus pratimus iš vadovėlio. Didžiausias dėmesys skiriamas kalbinių įgūdžių lavinimui. Mokiniai skatinami diskutuoti, reikšti savo nuomonę, pažinti pasaulį, atlikti įvairias projektines veiklas, padedančias lavinti komandinio darbo įgūdžius ir kritinį mąstymą. Tarp mokytojo ir mokinių vyrauja draugiški santykiai, tačiau užsiėmimų metu yra laikomasi disciplinos, pagarbos ir tolerancijos vieni kitiems. Taip pat užsienio kalbos kursai padeda susirasti naujų draugų ir bendraminčių.

Kiekvieno vaiko ar paauglio atvejis yra unikalus ir individualus, todėl prieš priimant sprendimą, tėveliams patariama pabendrauti su KALBA specialistais. Papildoma profesionali konsultacija tikrai padės išsirinkti tinkamiausią veiklą jūsų vaikui.

Paaugliams dažniausiai rekomenduojama rinktis grupinius užsiėmimus, kur grupėje yra iki 10 dalyvių ir visas mokymosi procesas vyksta komandinio darbo pagrindu. Tačiau yra paauglių, kurie yra intravertai, užsisklendę savyje, todėl jiems nepriimtina intensyvi komunikacija. Dažnai pasitaiko ir tokių situacijų, kai į mus kreipiasi moksleiviai, kurie turi akivaizdžių žinių spragų. Tokiais atvejais, siūloma rinktis individualius užsienio kalbos kursus.“